My First Day!

I had fun! =) <3
 Jag hade roligt idag. Det var första dagen i skolan idag. Jag gick upp klockan fem för att komma i tid. Men det var helt totalt värt det!
Jag kom fram till gården i rätt tid, det skulle vara skylltat, men det var inte något jag såg. Men som tur är så har jag varit där förut på en skoldag, och visste därför var expeditionen/the front desk låg. Så jag gick in och frågade var jag skulle gå, jag gick ut och var på väg över gatan till aulan när en trevlig tjej hoppade fram vid min sida och frågade om jag var ny här, om jag skulle börja där. Jag sa ja, och hon sa att hon också var ny och kännde ingen och visste inte var hon skulle gå, hon frågade om jag visste, jag sa att jag gjorde det - att jag frågade. Vi pratade och skrattade, vi hade det jätte trevligt ihop, vi kom in i aulan och till slut så satte vi oss ner på rätta platser - nära scenen, eftersom de två trevliga människorna på scenen hade frågat om vi alla kunde flytta framåt lite granna så att vi alla kunde höra. Vi sate oss ner brevid en annan ensam tjej, Hon var snäll och trevlig. Hennes namn är Lisa.
Angelica, som jag träffade utanför aulan, sa att hon skulle gå i naturvetenskap. Lisa skulle börja i samhäll.
Hon trodde att - eftersom jag också skulle gå samhäll- vi säkert skulle hamna i samma klass.
Men det blev inte så.
Först så presenterade de trevliga människorna på scenen sig. Det var de två rektorerna på skolan, Kristina Bergman Alme och Lee Brown. (btw, jag hämtade kristinas namn från deras hemsida, jag kom inte ihåg det utantill. om ni undrar).
Angelica skulle gå i naturvetenskap, så hon hamnade i NP1A eller NP1B, jag kommer inte ihåg vilken.
Så hon var den första av oss som gick.
Jag sa hej då och sa att vi säkert skulle ses snart. hon var ju lika nervös som jag så jag visste vad jag skulle villja höra i hennes situation.
Sedan ropade de upp mitt namn, jag hamnade i SP1A. Jag sa hej då till Lisa och var på min väg.

Jag var rätt så nervös, men i slutändan blev allt ganska så roligt och trevligt. Jag träffade en tjej som hette Tilda (nästan likadant som Matildas smeknamn Tildis). En annan tjej men jag kommer inte ihåg vad hon hette.
En kille som heter Sebastian, han var väldigt trevlig. Och två andra tjejer som jag spenderade resten av eftermiddagen med, Andréa och Cecilia.
DEt var en rolig dag och vi lekte en massa lekar, men en lek som vi inte hann med var speed daiting. Det blev jag lite ledsen över, för att det var ju inte riktig speed daiting det var bara så det hette. Man skulle gå runt till alla i gruppen/klassen och prata med varandra en och en i en hel minut. Men det missade vi, så det var lite ledsamt, eftersom jag så gärna vill lära känna så många som möjligt i min nya fina klass.
Men det är ju en dag imorgon också.
Vi ska bara ha roligt då med. Men på onsdag så ska vi börja gå efter schemat. :) Det ska bli kul att lära känna alla lärare och andra elever som vi ska ha vissa lektioner med. Och se hur allt ska bli med att kunna studera helt totalt på engelska. JEJ!! =D Det verkar faktiskt kul.

 <3

Vi ses inom framtiden, jag vet inte när, du vet inte när, ingen vet. . .


Kommentarer
Postat av: Josefin

Låter som du haft en bra dag, kul! :D

2010-08-24 @ 21:14:38
URL: http://pastamedpesto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0