Den sista veckan..

Hej där! :)
Det är sista veckan i skolan och det är bara flyt tills skolan slutar på måndag.
Denna veckan har det varit fantastiskt mycket chill. . Eller tja, i alla fall för oss i dokument teamet!
Ni förstår, denn här veckan är upp delad på följande viss.
Måndag, Tisdag och Onsdag är os-dagar.

Det vill säga att alla klasser i mellanstadiet, klasser 7-9, måste springa omkring och os:a och sporta i tre hela dagar!! :O Ja jag vet det låter hemskt va!?! Och det är det med!
Det var därför jag försökte och vara hema och "sjuk" de dagarna i det förflutna.
Men jag mins faktiskt att jag någon gång har varit med.

Och i år blev i räddade av vår musiklärare, Axel.
Jag, Josse (Josefin Åslund), Linn, Malin, Matilda och Jenny är detta årets dokument team. Vi fick i uppgift att filma och ta bilder av alla klasserna som deltar och alla de olika grenarna. Vi ska också vara de som håller koll på poängen om någon random person frågar. . Eller i alla fall veta var de är uppsatta. hehe..
Vi har nu filmat måndagens aktiviteter så väl som tisdags, och nu så håller vi på med den sista dagens grenar. Och samtidigt som alla turas om att filma och fota så turas vi också om med att redigera filmen, som vi sedan ska lägga ut på en blogg tillsammans med bilderna. här är en länk till sidan; osdagar.blogg.se 
Det är skit kul att filma och dokumentera allt under de här dagarna eftersom vi inte behöver, och i vissa fall inte får, vara med och sporta och os:a! :) nu det är chill.
Speciellt eftersom det är nästan det ända man gör. Att chilla, slappa och redigera film, blogg och foton. :)
Det är den perfekta avslutningen på de sista dagarna i skolan. Vem vissta att det kunda vara så här kul att jobba med skolarbetet?! 8) hahaha.

Men det är ju inte slutet på veckan eller hur?
Nä, det är det inte. Utan det finns ju självklart Torsdagen och Fredagen att tänka på.
Men oroa er ike!! ^^ För på torsdag så åker i från skolan till Skara sommarland! Och där ska vi stanna tills sent på fredag. mmm härligt va.
- Och för alla er som sitter i skolan de dagarna och kanske längre in på nästa vecka så vill jag säga, HAHA!! suck it losers!! HA!HA!HA! - (nä nu kanske jag var lite väl skadeglad. Men det ska jag faktiskt inte ha dåligt samvete för, bestämer jag!)

Men ni ska vinte vara för ledsna för ni behöver i alla fall inte gå upp klockan fem imorn för att hinna med bussen som går sju och trettio. Ja jag vet att ni kanske tycker att jag överdriver men det gör jag inte! För saken är den att jag bor borta på tjörn och för att hinna med bussen som går från storahöga skolan, som ligger något mellan Jörlanda och Stenungsund, så ska jag faktiskt det för att hinna.
Och inte nog med det. Ne, för vi ska vara tillbaka vid 19.30 på fredag kväll, men sådant blir ju alltid försenat, och så måste jag åka till mammas sffär och sitta och vänta där på henne i någon timme medan hon hjälper en av hennes gammla kompisar att göra laudgården. -Alltså att ta hand om korna och mjölka osv dett vill säga.-

Men det ska vara skönt att åka till skara ändå. X)
Men nu måste jag gå och hjälpa de andra och redigera filmen. Så vi ses efter skara, hej då.

// Anna ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0